Waarom zou je als sectie aan de slag gaan met leerdoelen?

Zo kom je erachter

Waarom wil jij met leerdoelen werken? En waarom willen je collega’s ermee aan de slag? Doe de werkvorm.

Werkvorm begrippenverduidelijking. Begrippen definiëren geeft helderheid.

Gebruik gesprekskaartjes met vragen als: 

  • Welke vaardigheden, of welke inhoud van het vak, vind jij voor jouw leerling het belangrijkst? 
  • Op welke manier werk je nu samen binnen de sectie, in het samenstellen van de inhoud van jouw vak? 
  • Is werken vanuit leerdoelen voor elke leerling geschikt? Waarom wel/niet? 
  • Kennen mijn leerlingen, of de leerlingen op mijn school, het leerdoel van elke les?

Na het gesprek, formuleer je ‘het waarom’ en herschrijf je dat als je in gesprek gaat met:  

  • Ouders 
  • Collega’s 
  • Vrienden op een feestje 
  • Leerlingen 

Praktijkvoorbeeld

Wil je meer informatie of inspiratie?

Deel dit bericht