ORGANISATIEONTWIKKELINGPROFESSIONELE LEERCULTUURLERARENSCHOOLLEIDERSTEAMLEIDERS

We own the school

We own the school

We Own The School is een bordspel waarmee je het gesprek over ‘eigenaarschap van leren’ op gang brengt. Door dit spel samen met anderen te spelen, kom je erachter hoe je eigenaarschap op school kunt bevorderen.

Hoe werkt het?

Dit bordspel kun je met maximaal zes deelnemers spelen. Zowel leerlingen als leraren en schoolleiders kunnen deelnemen aan dit spel. Alle deelnemers krijgen de mogelijkheid om via stellingen aan te geven hoe zij de huidige situatie op school ervaren (ronde 1) en wat zij als de ideale situatie zien (ronde 2). Na het noemen van een stelling plaatsen alle deelnemers tegelijkertijd een fiche op het bord met een keuze voor een bepaald antwoord. Een gespreksleider reflecteert vervolgens samen met de deelnemers op de gemaakte keuzes. Het spel is daardoor niet alleen een goed meetinstrument om erachter te komen hoeveel eigenaarschap er op school wordt ervaren, maar het levert ook waardevolle ideeën op voor vervolgstappen die de school kan zetten.

Meer weten?

Bekijk voor meer informatie de website van We Own The School. Neem je deel aan het innovatietraject van Voortgezet Leren kunnen en wil je hier meer over weten? Neem dan contact op met jouw contactpersoon binnen het innovatietraject.

Deel dit bericht