Het organiseren van maatwerktrajecten
De scholen in de innovatiegroep ‘Maatwerktrajecten organiseren’ doen met het innovatietraject mee omdat zij leerlingen meer mogelijkheden en ruimte willen bieden en beter willen aansluiten bij de individuele behoefte door het aanbieden van maatwerk. Daarbij komen velen verschillende thema’s aan bod zoals flexibilisering van curriculum en rooster, stimuleren van eigenaarschap, de rol van schoolleiding en leraar, en niet onbelangrijk: het borgen van pilots en onderwijsontwikkelingen.
Ontwikkelvraag per school
Oostvaarders College, Almere
Hoe vergroten wij het eigenaarschap van leerlingen en wat betekent dat voor de rol van leerlingen, leraren en MT?
Montessori College, Arnhem
Hoe ondersteunen we leerlingen van het Montessori College Arnhem in het maken van bewuste keuzes?
Novalis College, Eindhoven
Hoe kunnen wij het curriculum flexibeler maken om maatwerk mogelijk te maken binnen de uitgangspunten van het Vrijeschoolonderwijs?
Openbaar lyceum De Amersfoortse Berg, Amersfoort
Hoe kunnen we het implementatieproces van een doorontwikkeling van onze lessentabel vormgeven?
Houtkamp College, Doetinchem
Hoe zetten we een krachtige maatwerkorganisatiestructuur op waarin denken in mogelijkheden centraal staat op het Houtkamp College?
Dollard College Hommesplein, Winschoten
Hoe geef je inhoud aan het veranderproces van vertikale aanbod sturing naar horizontale vraagsturing?
Valuascollege, Venlo
Hoe kunnen we (binnen onze tweejarige brugperiode) nog beter aansluiten bij de individuele leerbehoefte van de leerling?