Formatieve cultuur

De innovatiegroep formatieve cultuur houdt zich bezig met het ontwikkelen van een formatieve cultuur in de school. Hoe creëer je als school een gemeenschappelijk beeld over wat formatief handelen is? En wat betekent dat voor de manier waarop je met leerlingen, collega’s, ouders en schoolleiding samenwerkt? Ook wordt er door de scholen (individueel, maar ook als groep) nagedacht hoe je het formatief werken kunt opschalen in de rest van je school en hoe je vervolgens de kwaliteit hiervan kunt borgen. Alhoewel de scholen in verschillende fases van ontwikkeling zitten, is er veel gemeenschappelijkheid in de groep en kunnen waardevolle kennis en ervaringen met elkaar gedeeld worden.

Ontwikkelvraag per school

Calvijn College, Krabbendijke

Hoe kunnen we onze formatieve schoolcultuur toekomstbestendig maken? 

H.N. Werkman Stadslyceum, Groningen

Hoe brengen we een formatieve cultuur in de school?

Picasso Lyceum, Zoetermeer

Minkema College, Woerden

Hoe organiseren we een duurzame ontwikkeling richting een formatieve cultuur in de school? 

Csg Bogerman, Balk

Hoe creëren we een gezamenlijke taal wat betreft een formatieve schoolcultuur? 

Scala College, locatie Nieuwe Sloot, Alphen a/d Rijn

Hoe volgen wij het leerproces van leerlingen? Welke rol kunnen formatieve toetsen en feedback spelen bij het bereiken van de leerdoelen? 

Udens College, locatie President Kennedylaan, Uden

Hoe komen we tot een gedragen verhaal over de betekenis van formatief werken voor leerlingen en medewerkers op onze school? 

Regius College, locatie Wilhelminalaan, Schagen

Hoe creëren we een gezamenlijk beeld van wat formatief werken inhoudt en hoe zorgen we er voor dat leraren de kennis en kunde hebben om formatief werken toe te passen in de lessen? 

Mariëndael, Arnhem

Kennemer College Mavo, Heemskerk

Deel dit bericht